Translate

2012. szeptember 24., hétfő

Lótusz Fesztivál Szegeden

 
Üdv, lelkes Olvasó! 

Engedd meg, hogy az „1foto -1video-1story” irodalmi blog bemutassa legújabb írását! Remélem, hogy ezen a héten is vagy egy kis mosolyt csalok az arcodra, vagy szórakoztat az elbeszélés, vagy elgondolkodsz az olvasottakon, vagy érdekesnek találod a leírásomat.

Kellemes időtöltést kívánok e sorok, fotók, videók között!

 

Lótusz Fesztivál Szegeden



  Leírások sorozat (3.)



Tavaly október végén jártam a Szegedi Füvészkertben fényképezni az őszi fákat. Elsétáltam a lótuszvirágos tó mellett is.  Akkor azonban már egy árva virág sem pompázott benne. Mikor idén nyáron olvastam róla, hogy a botanikus kert egy 2 napos rendezvényt szervez a lótusz virágzásának kapcsán, bemutatva nem csak e gyönyörű növényt, hanem ízelítőt is adnak az ázsiai kultúrából, filozófiából is; akkor elhatároztam, ellátogatok ismét oda.

A szombati napot választottam. Ez utólag nem volt rossz döntés, mert másnap délután a vihar valószínűleg néhány programot  lemondatott a szervezőkkel. Az már kevésbé volt jó ötlet, hogy autóval mentem oda. A parkolót nem ekkora közönséghez méretezték…




 
Szegeden van Közép–Európa legnagyobb lótusz populációja. A tavat teljesen beborították a hatalmas levelű rózsaszín virágok. Be kell vallanom, meglepett a vízből kinövő 1 – 1,5 méter magas száron ringatózó tenyérnyi szirmokkal  rendelkező  növény. Nem sejtettem, hogy ekkorára megnőhetnek…



  

A hangszórókból, ha éppen nem közlemények hangzottak el, autentikus zene szólt.  A hangulatot fokozták az esztétikusan elhelyezett tárgyak, melyekről  vagy India, vagy éppen Kína jutott az ember eszébe. 





A gyerekek tanulhattak mandala festést, vagy lótuszvirág készítést krepp papírból, vagy „szenvedhették el”  az arcfestést.

A felnőtteknek is megmutatták, hogyan lehet  a selymet megfesteni előre kontúrozott képeken. Persze ebbe én is beneveztem. (Most, hogy e blogbejegyzést írom, ha felpillantok, látom az ott festett selyemképemet.) Nagyon élveztem, hogy magam is megpróbálkozhattam vele... 

Több kiállításnak is biztosítottak helyet, s vásárolni is lehetett. (Növényeket, selyem sálat, édességeket, ékszereket, füstölőket,  és egyéb Távol-keleti csecsebescséket…) Érdekes előadások is elhangzottak például a keleti gyógymódokról, s a jógáról is.

Engem azonban a kultúrprogramok ragadtak magukkal. Soha nem láttam sem Thai Chi, sem indiai templomi táncbemutatót ezelőtt! A lenti lejátszási lista 3 rövid videója egy kis ízelítőt ad az ott látottakból.  Nekem egy kellemes nyári élmény volt. Nektek is jó szórakozást hozzá!







Ha elolvastad az írásom,
Egyáltalán nem bánom,
Ha írsz róla néhány szót,
S elmondod, hogy mit gondolsz.
 
Remélem, ellátogatsz ide újra!
S nem kell a fejem ereszteni a búnak!
Ne távozz haragosan!
Viszlát itt! Hamarosan!
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések: